michipichii

Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Michelle Richnau - 6 oktober 2014 20:49

Jag har fastnat i en serie. Den heter Girls. Cliché ellerhur? Det är något speciellt med den.. Den är sådär rå, hur jag nu ska kunna förklara vad det betyder. Men den är vardagligt rå. Den har enkla(och komplicerade) händelseförlopp, den handlar om relationer, sex och kvinlig vardag. Inte alls dock som Sex and the city. Jag hade nog inte gillat den här serien förr, för förut var det något med den råa verkligheten som gav mig avsmak. För jag föredrog att titta bort från allt som fördjupade sig, som tog längre tid och långsamt analyserande. Utan det skulle vara checkt och påmålat naivt för att jag skulle nöja mig. Men nu uppskattar jag det. Det är skönt att kolla på något som känns vardagligt som omväxling. Det är något med serien som är så konstigt. Det är hur människorna interagerar med varandra. Det är så skumt men samtidigt charmigt. Ibland kan det vara helt totalt obegripligt och absurt men ibland är det fullt logiskt. Den visar en helt annan sida hos kvinnor som jag aldrig sett i en annan serie och det är förtrollande för alla kvinnor har det inom sig, för allt är inte Gossip girl och Pretty little liars -aktigt. Utan det har en annan vinkel. Serien är verkligen konstig men jag kan inte låta bli att gilla den. 

 

 

 

Av Michelle Richnau - 6 oktober 2014 18:30

Ja jag hatar verkligen måndagar. Vet inte riktigt varför men blir alltid att må så dåligt på morgonen och det där talet vi ska ha på engelskan kändes inte alls optimalt på det. Jag var iväg på lite äventyr efter stressen lagt sig och köpte nya jeans! 300 :- på vero moda och de sitter som slickat! Riktigt fint det, så nu har jag kört min "jeans-dans" och invigt dem typ "take' em for a spin". Ytterst viktigt. 

 

Från lördagskvällen, vi tog flera bilder men jag tror ändå att denna var finast! Min finaste flicka!

 

Och ja, jag tar nästan bara svartvita bilder nu för tiden. 

Imorgon har vi bild hela dagen vilket känns både kul och tråkigt för bild är ju grymt men att producera konst i ungefär 8 timmar blir lite drygt. Slutar 4 imorgon och sen tänkte jag gå och sola lite, för jag ska minsann uppnå min brasilanska bränna även om vädret är emot mig. Sen är jag jätte sugen på att fika någon dag. 

Presentation


Tjo. Jag heter Michelle och är en tös på 20 år som gillar att bl.a. rita, fotografera och umgås med polare. I am the epic motherfucker.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards