michipichii

Alla inlägg under september 2015

Av Michelle Richnau - 27 september 2015 21:37

Som vanligt så var det en evighet sen jag bloggade och det har hänt en hel del under tiden, även på bara några dagar. Jag blev sådär extremt sugen på att skriva av mig för det finns som sagt mycket. Jag börjar som sagt med de lite "viktigare";

 

Jag gick och var orolig efter sommarjobben att jag inte skulle få något jobb alls, att jag skulle behöva spara och snåla med några tusen i flera månader och försöka få saker att gå ihop. Det slutade med att jag fick jobb på ett café(som i princip får mig att jobba ihjäl mig), extrajobb på Grand Hotell i baren(som jag tyvärr var tvungen att sluta med eftersom det inte gick ihop med sena kvällar och tidiga morgonar på caféet), sen så kan jag ha fått ett säsongsjobb på en fjällanläggning i Lofsdalen! Hur häftigt är inte det?! Världens stjysstaste chef, trevlig personal(av de jag hittills träffat, blir ju många fler), kommer ha gratis tillgänglighet till gym, få rabatter i byn, åka snowboard gratis och så finns det ett aktivitetshus med massa roliga sysslor. Tänk bara! Kommer förhoppningsvis bo precis vid backen så kan traska dit när sjutton som helst. Han ska ringa mig nu till nästa vecka och jag är rättså säker att jag fått det, men jag kan verkligen inte sluta vara lite beredd på ett nej men han lät så positiv så för en gångs skull tänker jag vara optimistisk! Sen så kommer jag kanske tatuera mig i november. Tänkte göra realistiska rosor med mönster och en måne på armen, skulle tydligen gå på 5000 kanske mer. Känner att det smärtar lite ekonomiskt men vill det väldigt gärna. 

 

Så, nu till lite "obetydligare" grejer;

Jag är vädligt pedant med mina tänder. De är sjukt viktiga för mig, men nu på senare tid så har de gulnat och fått lite hack här och var. Vilket stör mig så oerhört mycket. Och sen så borstar jag tänderna för våldsamt tydligen?! Tandköttet har liksom glidit upp och den känsliga emaljen har kikat fram och det ilar som.. Jaja, men nu har jag iallafall tagit ur min tungpiercing, eftersom jag antar att bakteriefloran ökat ofanligt mycket med den i, och sen så ska jag unvika cola/kaffe så gott jag kan och även helt sluta med ciggaretter, jag har inget behov av det utan det är mer bara ett sug som dyker upp vid festliga sammanhang. Så nu jävlar ska jag få tillbaka mina vita tänder. 

 

Det är verkligen dags att lägga av med allt godis nu, for realz(iallafall så det inte blir mer ofta än sällan). Så slut på det och nu ska jag försöka kompletera matcirkeln varje dag med allt kroppen behöver. Sen ska jag börja med att köra mer styrka än kondition och försöka bygga upp mag- och ryggmusklerna. 

 

Har precis börjat med balsammetoden, vilket innebär att man undviker shampoo, balsam, inpackningar och olika sprayer mm som innehåller silikon, sulfat och mineraloljor(tänkte lägga upp videon som inspirerade mig att prova längre ner). Jag vill så gärna ha långt hår igen och jag tror verkligen att det här kan hjälpa, det är iallafall värt ett försök. 

 

Jag har blivit så otroligt intresserad av smink och skönhet, på bara några dagar, så nu kollar jag konstant på olika svenska youtubers som håller på mycket med skönhet, smink och mode för det mesta. 

 

Min önskelista(fyller 21 snart) blev väldigt annorlunda efter att jag kollat på deras videos. Ungefär såhär(med även andra önskemål då);

*LA Girl Glazed Lip paint i färgerna Elude och Daring, 49kr st.

*Lunatic Cosmetic Labs Apocalipstick Cinderhella, 159kr st.

*LA Girl Beauty Brick Eyeshadow "Nudes", 99kr st. 


Sen många engelska böcker, bland annat Fallen-serien, Hush Hush-serien och Eragon med mera. 

 

Och presentkort på Lagerhaus. Älskar Lagerhaus.

 



xoxo

Presentation


Tjo. Jag heter Michelle och är en tös på 20 år som gillar att bl.a. rita, fotografera och umgås med polare. I am the epic motherfucker.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards